Goals & Learning Outcomes

The goal of the AUCA MAT program is to implement a globally-oriented pedagogical development program in Central Asia, which includes science-based and practice-oriented learning, whose graduates will play an important role in the development of a new generation of citizens in the Kyrgyz Republic and in Central Asia in general, with active citizenship and global values.

Цель Программы MAT состоит в том, чтобы реализовать глобально-ориентированную программу по развитию педагогического образования в Центральной Азии, которое включает в себя научно-обоснованное и практико-ориентированное обучение, выпускники которого будут играть важнуюроль в развитии нового поколения граждан Кыргызской Республики и Центральной Азии в целом с активной гражданской позицией и общемировыми ценностями

 

Learning outcomes

1. The ability to master profound knowledge and skills in the field of education, critically evaluate cognitive and socio-emotional learning, implement research methods and results, integrate information from various fields of knowledge and use innovative approaches in their professional activities. 

1. Умение овладевать глубокими знаниями и умениями в области образования, критически оценивать когнитивные и социально – эмоциональные обучения, методы и результаты исследований, интегрировать информацию из различных областей знаний и использовать на основе инновационных подходов в своей профессиональной деятельности.

 

2. The ability to use research skills, conduct research and analyse actions to solve specific problems in the process of teaching their students to develop their intellectual and creative potential.

2. Способность использовать научно-исследовательские навыки, проводить исследования и анализ действий для решения конкретных задач в процессе обучения своих учеников, чтобы развивать их интеллектуальный и творческий потенциал.

 

3. The ability to use skills to analyze the unique needs of students in different socio – cultural contexts and critically reflect on the effectiveness of their differentiated learning strategies. 

3. Навыки анализировать уникальные потребности обучающихся в различных социо – культурных контекстах и критически рефлексировать на эффективность дифференцированных стратегий их обучения.

 

4. The ability to problematize and evaluate the cognitive, social – emotional and metacognitive aspects of learning in order to create optimal conditions for the development of ethical citizens of the whole world. 

4. Умение проблематизировать и оценивать когнитивные, социально – эмоциональные и метокогнитивные аспекты обучения, чтобы создать оптимальные условия для развития этических граждан всего мира.

5. The ability to design and cultivate learning as a joint professional activity through mutual learning, co-mentoring, development of design skills and coordination of the processes and components of training and scientific research. 

5. Способность проектировать и культивировать обучение как совместную профессиональную деятельность посредством взаимообучения, со-наставничества, развития способностей проектирования и координирования процессов и компонентов обучения и научно-практических исследований;

.

.

© 2018 American University of Central Asia. All rights reserved. Developer @Azamat Turdubek uulu.